Bu Toprakların Sesinden 3.Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi


3.Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi

Yıllardır meslek icabı birbirinden farklı, şaşalı, değişik ülkelerde ve şehirlerde fuar gördüm ziyaretci de oldum katılımcıda; Bu fuar tam  gönlüme göre eğlenceli ve öğretici oldu.
Türkiye'nin birçok şehrinden katılım olması yöresel tatların bir çatı altında toplanmasını sağlamış.
Gittiğim birçok ülke ve şehirde yerel pazar ve sokak yemekleri yapan yerleri keşfetmek en büyük tutkularımdan; kültürü tanıyıp insanlardan hikayeler dinlemek inanılmaz bir birikim ve haz veriyor insana.
İzmir de düzenlenen fuarda bir çok deneyim vardı,sizlere bu deneyimlerden bazılarını aktarmaya çalışacağım.
Şehir Belediyeleri Gastronomi salonunda standlar açmıştı öncelikle Edirne ve Kastamonu Belediyeleri ve yerel üreticileri tebrik etmeden geçemiyeceğim ellerinize sağlık çok güzel hazırlanılmış özenli ve detaylı.Bu iki şehirin üreticileri hakkında bilgi vermemek gerçekten çok büyük kayıp olur.
Kastamonu Standı katılımcılarından Mustafa Afacan firması        
Uzun zamandır aklıma takılan ve Kastamonuya bir seyehat ayarlamak istediğim fakat birtürlü araştırıp gidip keşfedemediğim siyez buğdayı ile kavuşmamı sağladı.Bu yazııyı okuyan ve siyez buğdayı ile tanışmak isteyen herkesin, binlerce yıllık Anadolu hikayesi Siyeze destek olmasını umut ediyorum. Siyez bulguru ile yapılan Ekşili pilavı mutlaka denemelisiniz böyle orjinal yemeklerimiz olmasına şaşıracaksınız.
Ülkemizin topraklarında binlrce yılı anlatan SİYEZ BUĞDAYını, kültürümüzü, değerlerimizi, tohumlarımızı,yerli üretimimizi korumak bizlerin gelecek kuşaklara olan sorumluluğu geçmiş kuşaklara olan minnettarlığımızdır. 

Kastamonu taşköprü sarımsağı ile ünlüdür bilirsiniz ben ismini duyduğum fakat bu fuara kadar tadını bilmediğim siyah sarımsak ile tanıştım idda ediyorum ben sarımsak yemem diyenlerin bile karşı koyamadığı bir ekmek üstü sürmelik.Kel simit ve siyez unundan yapılmış ekmekler ile tadına doyamadık.
Pastırma denilince akla öncelik başka şehirler geliyor olsada çocukluğumdan bildiğim bir tat babam sürekli seyehat ettiği için birçok yöresel tat ile küçükken tanıştım ve Kastamonudan pastırma almadan dönmezdi :) Eğer pastırma seviyorsanız ve daha Kastamonu pastırması yemediyseniz kesinlikle çok şey kaçırmışsınız demektir.

Yöresel ürünleri temin edebileceğiniz Dereköy Yöresel Ürünler  mis gibi eriştesine bayılacaksınız.



Sekan Mütevelli yardım severliği ve güleryüzü ile insanların gönlünde yerini alan bir işletmeci OTEL MÜTEVELLİ eminim Kastamonuya yolunuz düşerse samimi bir şekilde sizi karşılayacak ve ağırlayacaktır.



Edirne denilince akla yaprak ciğer ve acı biber geliyor İstanbul'dan Ege' ye kaçmadan önce Büyükçekmece de yaşıyordum ve fırsat bldukça arkadaşlarım ile Edirneye ciğer yemeye giderdik. Fuarda uzun zamandır yiyemediğim edirne ciğerine doydum :) doydum çünkü bidiğiniz tadımlık değil doyumluk yeme fırsatımız oldu ustalarından nasıl kesilir öğrendik, ellerinize sağlık.

Ciğeri ve biberi biliyorduk ama bilmediğimiz Edirne tatlarıda varmış mesela çok şaşıracaksınız ama taşköprüden sonra gelen artık üretimi neredeyse yok olmak üzere olan küçük sarımsağı varmış yüzlerce yıllık bir değer bizim topraklarımızdan bu sıralarda yeniden üretimi için uğraşan gönlü güzel insanlar varmış inşallah tekrar hakettiği bollukta üretilir.
Haberim olmayan diğer bir üründe oldukça lezzetli olan bir çeşit yerfıstığının Edirnede yetiştiriliyor olması.

Yıllardır temenni ettiğim bir hikaye; bu sefer İzmirden :) Canan Urhan dan bahsetmek istiyorum Miralem Peynirleri. Sık yurtdışı ziyaretleri ve peynir tutkum bana hep düşündürmüştü verimli topraklarımda sütün en iyisi var neden dünyaca ünlü peynirler bu topraklardan çıkmasın Canan Urhan bizim mis gibi sütlerimizden yurtdışında kullanılan peynir yapma teknikleri ile muhteşem peynirler yapmış bütün kalbimle teşekkür ediyorum.Eğer Firmayı ziyaret ederseniz kendisi ile mutlaka tanışırsınız her aşama ile bizzat kendisi ilgileniyor.

Detaylı bahsedemediğim daha birçok firma fuarda yerini almıştı katılımcı listesinden diğer firmaları bulabilirsiniz.Heycan ve umut ile Anadolu tohumlarını kültürünü korumak için emek veren güzel insanların olduğunu bilerek gönül rahatlığı ile bir sonraki fuarı bekliyorum.

Emma's Food Art 




Yorumlar

Popüler Yayınlar